Ahad, 5 Februari 2017

Bagaimana saya mendapat kerja Waiters

(cerita ini telah berlaku sekitar abad ke-21 pada tahun 2015 di bulan April)

Salam Sejahtera kpada para readers yg terhormat 😋. Kali ini saya akan menceritakan bagaimana saya mendapat kerja waiters(pelayan) di sebuah restaurant. hehehe😁

Okok. kita start dri awal..😉
First ni, sebenarnya yg jumpa keja ni satu kampung saya juga, tpi dorang ni mcm kazen jgak laa sebab rapat.. nama dorang Sylvia dan Sabrina Ginsos(Twin Sisters) uhh~
dorang mula mencari kerja setelah tamat STPM.
ouhh😮.. Pastu anak buah saya sorang ni pula dapat tahu ada kerja kat restaurant tu diajak dengan kakak dua org ni ler..

Ohhyaa perkenalkan nama anak buah saya tu Anddy Ryenddy Raymon dan nama restaurant tersebut pula ialah Lucy's Kitchen.
Selepas beberapa hari berlalu, saya yg kebosanan di rumah dan sedang mengalami krisis kewangan tiba2 berminat utk bekerja.??

Selepas saya mendapat tahu restaurant tu memerlukan tambahan pekerja saya terus datang ke lokasi berkenaan, iaitu Lucy's Kitchen yg terletak di Imago Shopping Mall, Kota Kinabalu Sabah Malaysia. huuhh~
mcm mana pula saya tau ada kerja kosong tu?
yaa mestilah chat dengan si Andy.

Setibanya saya disana. Saya tercari cari dimana restaurant tu. saya berpusing pusing smpai jumpa kfc, tandas dan so on. Last2, jmpa jugak.. time tu restaurant tu belum pun membuka pintu niaganya. hahaha.(awal sangat) Sabrina atau nama singkatnya Biena menjemput saya masuk dengan membukakan gate.. huhu..

Di sana saya berjumpa dengan Supervisor restaurant yang bernama Azni (klau ndak silap)
dia suru saya isikan borang kerja tu. dia tanya kesanggupan saya bekerja di bawah tekanan dan shift yang bersilih ganti. saya segera meng-ia-kan segala galanya.

hari tu juga saya bermula bekerja. shift saya pula petang. jam 1 baru mula.

tik tok tik tok. sampai juga jam1.

~Begitulah sedikit kisah bagaimana saya mendapat kerja waiters. Sekian sahaja untuk  kali ini. Salam Hormat dan Salam Satu Sabah.

-the end-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan